mandag 23. januar 2012

Popart



Disse fire bildene har jeg redigert i photoshop, og de er popart-inspirert. Det er det samme bildet jeg har brukt, men med forskjellige bakgrunner og farger. Det første jeg gjorde var å klippe ut personen, og kopiere den inn på et nytt ark. Dette gjorde jeg fordi jeg ville fjerne elementene som originalt var i bakgrunnen, og legge på en ny. Da markerte jeg linjene rundt personen med "Quick selection Tool" i photoshop, og trykket "edit" og "copy". Deretter trykket jeg "edit" og "paste" på et nytt ark, slik at personen ble plassert på en helt blank bakgrunn. For å flytte personen der jeg ville ha det på bakgrunnen trykket jeg "edit", "transform" og "scale". Da plasserte jeg motivet litt til venstre for midten, slik at det ligger i det gyldne snitt og skaper balanse i bildet. 


Det neste jeg gjorde nå, var å redigere personen med et grafisk uttrykk. Da gjorde jeg motivet først svart hvitt, deretter justerte jeg kontrastene litt. Så gikk jeg inn på "image", Adjustments" og trykket på "Threshold". Da fikk bildet et tydelig skille mellom det mørke og det lyse, i svart og hvitt (slik du ser på bilde nederst til venstre ovenfor). For å legge i farge i de svarte eller hvite feltene brukte jeg "Paint Bucket tool". 


Til slutt ville jeg også gjøre bakgrunnen litt mer spennende. I tre av bildene ovenfor "pixelerte" jeg da bakgrunnen. Jeg la først til ønsket farge på bakgrunnen, og deretter gikk jeg på "Filter", "Pixelate" og "Color Halftone" (I de to bildene øverst)/"Mezzotint" (I bildet nederst til venstre). Grunnen til størrelseforskjellen på sirkelene i de to øverste bildene, er at jeg har skrevet inn forskjellige verdier i feltet "Max. Radius.".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar